Jesteś tutaj

Geologia dróg ma kluczową fundamentalną różnicę w porównaniu z podobnymi badaniami budynków mieszkalnych lub przemysłowych. Składa się z:
Droga, w przeciwieństwie do większości klasycznych budynków, ma znaczną długość, charakterystyczną dla konstrukcji liniowych. W związku z tym procesy deformacji można zaobserwować na dużym obszarze. Oznacza to, że badania geologii prowadzone są na obszarach radykalnie różniących się wielkością.

Sekwencja badań geologii dróg według Geoscience

Etapową realizację działań badawczych w odniesieniu do obiektów liniowych regulują surowe normy:

  1.     Wstępna koordynacja lokalizacji drogi (trasy).
  2.     Potwierdzenie ekonomicznej wykonalności budowy i inwestycji w projekcie. Po twierdzącej odpowiedzi na pytanie wybiera dokładną lokalizację tunelowania konstrukcji liniowej.
  3.     Opracowywany jest szczegółowy projekt drogi, uwzględniający wybrany kierunek oraz ukształtowanie terenu.
  4.     Przygotowanie dokumentacji roboczej. W tym miejscu opisane są wszystkie możliwe warunki geologiczne i czynniki, które mogą mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie przyszłej autostrady.
  5.     Wykonanie kompleksowych badań inżynieryjno-geologicznych dla drogi. Tutaj wszystkie wstępne rysunki, a także informacje w projekcie są dopracowywane i poprawiane. O randze sceny decyduje również kontrola autorska - sprawdzana jest zgodność danych geograficznych z projektu z rzeczywistymi informacjami o terenie.
  6.     Ostatni etap realizowany jest już po wybudowaniu dróg (w okresie ich eksploatacji). Wyjaśniono potrzebę przeprowadzenia generalnych lub częściowych napraw, przebudowy lub przeprojektowania.

Polityka cenowa badania geology Geoscience

Koszt badań inżynieryjno-geologicznych w dużej mierze zależy od zakresu prac. W przypadku konstrukcji liniowej „droga” zmiennymi w tym zakresie mogą być:

  •     Klasyfikacja (kategoria) drogi. Uwzględnia się również administracyjne znaczenie przyszłej autostrady.
  •     Funkcje reliefowe. Planowane jest układanie powłoki przez góry, pagórki lub teren płaski, co bezpośrednio wpływa na złożoność badań geologicznych i zakres prac, a co za tym idzie koszt usługi.
  •     Klimat obszaru i walory przyrodnicze obszaru. Obecność silnych wiatrów, terenów podmokłych, wysoki procent przemarzania gleby czy innych cech naturalnych wpływa na specyfikę działalności poszukiwawczej.

Z apelem do certyfikowanych inżynierów Geoscience, koszt przeprowadzenia kompleksowego badania geologii drogowej będzie kosztował około 6-11% całkowitego kosztu planowanej konstrukcji (z praktyki).

Zadania rozwiązane przez certyfikowanych inżynierów Geologii podczas studiów z geologii drogowej

Obecność ciężkiego zautomatyzowanego, półautomatycznego, ręcznego sprzętu, a także własnych laboratoriów eksperckich z precyzyjnymi przyrządami pomiarowymi, pozwala firmie Geoscience gwarantować jakość badań o dowolnym charakterze!

Główne zadania Geonauki:

  1.     Stałe badanie warunków geologicznych na całej długości drogi. Badane są cechy litologiczne obszaru, budowa geologiczna, tworzone są sekcje geologiczne terytorium, wyjaśniane są możliwe obszary uskokowe, strefy krasowe itp.
  2.     Badane są cechy hydrogeologiczne, a mianowicie:
    •         Ustalono fakt występowania warstw wodonośnych wraz z ich dokładną lokalizacją na planie.
    •         Głębokość występowania wód podziemnych określa się na podstawie analizy ich składu i właściwości.
    •         Dokonanie oceny prawdopodobnego zalania terenu.
  3.     Prowadzenie prac wiertniczych wraz z wykonaniem odwiertów poszukiwawczych na całej długości trasy. Inżynierowie zajmujący się geologią badają inżynierską i geologiczną strukturę podłoża i samej drogi.
  4.     Analizowane są właściwości gleby. W laboratorium przeprowadzana jest analiza granulometryczna, fizyczna i chemiczna próbek. To samo dotyczy wód gruntowych.
  5.     Analiza przekrojów gleby na gruncie. W trakcie rozwiązywania tego problemu prowadzone są badania ruchliwości gleby, a także ustalana jest jej nośność.
  6.     Poszukiwanie złóż materiałów budowlanych do budowy planowanych dróg.

Wynik badania geologii drogowej wykonanego przez Geoscience dla klienta

W wyniku prowadzenia działalności badawczej przy udziale licencjonowanej prywatnej firmy Geoscience otrzymasz wyczerpujący pakiet dokumentów:

  1.     Plan topograficzny terytorium. Topoplan szczegółowo opisuje cechy rzeźby terenu budowy na całej długości projektowanych dróg. Ponadto dokument zawiera informacje o obecnych komunikatach inżynierskich z ich dokładną lokalizacją na planie sytuacyjnym.
  2.     Sprawozdanie z przeprowadzonych badań geologiczno-inżynierskich dróg. Zapewnia najpełniejszy opis budowy geologicznej gleby na danym terenie. Analizowane są warunki hydrogeologiczne i geomorfologiczne obszaru. W laboratorium określany jest skład gleby, jej właściwości fizyczne i chemiczne. Kluczową częścią raportu są prognozy dotyczące możliwych procesów hydrogeologicznych.
  3.     Papier z oceną środowiskową terenu. Specjaliści z dziedziny nauk o Ziemi opisują takie wskaźniki, jak:
    •         Klimatyzacja atmosferyczna w strefie budowy dróg.
    •         Cechy warstw wodonośnych (powierzchniowych i/lub podziemnych).
    •         Charakterystyka pól geofizycznych na działce przeznaczonej pod zabudowę.